Ondersteuning voor basis/ en middelbaar onderwijs en speciaal onderwijs.

 

Wat doe ik voor het onderwijs. 

 

U kunt mij benaderen bij de volgende probleemstellingen: 

  • Aanvullend advies bij nieuwe aanpak bij leerlingen met AD(H)D of andere gedragsproblemen.
  • Observatie bij een kind met AD(H)D of ander gedragsprobleem. 
  • Observatie bij de leerkracht ter ondersteuning van aanpak.
  • Inloop spreekuur voor ouders
  • Advies of ondersteuning bij verschillende problemen op het gebied van gedrag
  • College's
  • Workshop
  • Gesprekjes en coaching met groepje kinderen die extra ondersteuning behoeven t.o.v hun gedrag
  • Anders.... 

 

WELKE STELLINGEN ZIJN VOOR JOU OF JULLIE HERKENBAAR?

 

·         Ik heb een kind niet onder controle.

·         Een kind vraagt zoveel aandacht dat dit ten koste gaat van de andere kinderen.

·         Een kind zoekt continue de grens op.

·         Een kind laat duidelijke onder prestatie zien en ik weet niet waarom.

·         Wat we ook doen, het gedrag van het kind wil maar niet verbeteren.

·         Het kind heeft altijd ruzie tijdens vrije spel momenten.

·         Een kind praat steeds door de klas.

·         Een kind maakt geen vriendjes.

·         Een kind kijkt niet blij.

·         Een kind maakt thuis een turbulente tijd door. Wat kunnen wij doen voor dit kind?

·         De ouders willen niet praten over de vermoedens die wij uiten over het AD(H)D gedrag van hun kind.

·         De ouders blijven maar eisen stellen. Ooit is het genoeg.

·         Er zijn veel boze kinderen in mijn klas.

·         Ondanks dat wij de kinderen leren ”stop hou op”! gaan uitdagingen gewoon door.

·         Ik zie een leerling die vorig jaar bij mij in de klas zat er geheel onderuit gaan bij mijn collega docent.

·         Hoe kan ik mijn ongenoegen laten blijken aan mijn collega.

·         Hoe spreek ik ouders aan over de gedragsproblemen van hun kind?

·         De ouders willen dat hun kind naar de HAVO gaat, maar het zit er echt niet in.

·         Ik maak me zorgen over het overgewicht van een kind bij mij in de klas.

·         Begrijp ik ADHD wel?

·         Begrijp ik ADD wel?

·         Past onze school  methodieken toe passend bij de ontwikkeling van het kinderlijke brein?

·         Kan ik alle kinderen helpen?

·              Waar haal ik mijn informatie vandaan?

·         Wordt er onderling aandacht besteed aan ADHD?

·         Hoe sta jij tegenover ADHD medicatie?

·         Kun jij ouders alternatieven geven in plaats van ADHD Medicatie.

·         Wat als wiebelkussens, koptelefoons, tangles verboden zouden zijn?

 

HERKEN JE MEER DAN 50%?

Ik kan je helpen.

 

 

Mijn voorlichting  richt zich op het geven van adviezen vanuit de oorzaak van het gedrag van een kind met ADHD. Ik ben van mening dat wanneer je de oorzaak van het gedrag begrijpt, je effectief kan zoeken naar een passende oplossing.

 

Mijn college's zijn niet bedoeld om rijtjes uit je hoofd te leren die je moet toepassen. Mijn doel is dat je je zelf aanleert nieuwsgierig te zijn naar een gedrag wat je niet kent. Dat je afleert te beoordelen vanuit aangeleerde methodes of theorieën. Je kunt ze natuurlijk wel gebruiken, maar je loopt niet voor niets tegen een hoop verweer aan!

 

Hoe dat komt? dat laat ik je inzien en begrijpen. 

 

WAT IS HET DOEL VAN DE VOORLICHTING?

  • Ik begrijp het ADHD gedrag
  • Ik begrijp het ADD gedrag
  • Ik weet waar ik mijn informatie kan halen om het kind beter te begrijpen.
  • Ik weet de meest voorkomende gedragsproblemen bij kinderen met AD(H)D.
  • Ik blijf rustig bij onverwachte uitlatingen en/ of situaties
  • Ik weet opbouwende kritiek toe te passen. 
  • Ik kan mijn problemen bespreekbaar maken.
  • Ik weet meer af van ADHD medicatie.
  • Ik kan kinderen motiveren zichzelf te zijn.
  • Ik kan kinderen een andere manier aanleren dan : "Stop hou op"! om uitdagingen te verminderen.
  • Ik kan de kinderen aan de regels laten houden die gelden bij ons op school. 
  • en nog veel meer........

Er wordt ruimte gegeven aan individuele problemen waarop ik jullie advies geef vanuit de methodiek die ik jullie ga uitleggen en aanleren. Wanneer je deze methodiek beheerst wordt het steeds gemakkelijker en zelf leuker om juist kinderen in de klas te hebben die de wereld net even anders zien. Je kan deze methode steeds verder uitbreiden. Je kan elkaar enthousiasmeren om er steeds beter in te worden. De methode is niet alleen voor de leerlingen, maar het levert jezelf ook veel op! 

 

 

Tarief eenmalige voorlichting: zijn afhankelijk van de grootte van de groep, de instelling en de tijd die ervoor staat.

Gemiddeld kost een voorlichting €300,00  en reiskosten.

 

Workshop: bestaande uit 2 sessies 2 uur per workshop: theorie: wat is AD(H)D en oorzaak van het typerende gedrag. Tweede bijeenkomst wordt extra aandacht besteed aan de huidige problematiek en verdieping van de toepassing van de methodiek die bij de eerste workshop wordt prijs gegeven. Afhankelijk van de grootte van de groep is het tarief vanaf €500

 

Workshop: bestaande uit 4 sessies, 2 uur per workshop:  Er wordt aandacht besteed aan bovenstaande en wordt extra ingegaan op de executieve functies en het stimuleren hiervan. Tevens wordt uitgelegd waarom ouders zoveel frustraties laten bemerken tijdens de ontwikkeling van de executieve functies bij hun kind. Hoe kunnen we deze ouders helpen om hun puberende kind zijn weg te laten vinden zonder al teveel stress. En hoe gaat het met jouw als leerkracht wanneer een kind niet meewerkt of mee kan in de aangeboden huidige methodes? Tarief vanaf €1000 afhankelijk van de grootte van de groep. 

 

Interesse? Bel gerust of stuur een mailtje voor extra informatie. Ik bel je het liefst terug omdat ik mijn informatie gemakkelijker telefonisch bespreek en aansluitende vragen direct kan beantwoorden. 

Telefoonnummer: 06-48340793 Meeste kans: dinsdag, woensdag en donderdag tussen 12 en 13 uur of na 17.15 uur. Of stuur een mailtje dat ik je terug kan bellen.  adhdpraktijkhartvanbrabant@gmail.com